5 Ekim 2011 Çarşamba

NNT 1/700 TCG YAVUZ ( İnceleme )








* By Courtesy of Herr Martin Kohring *

Modeli Almanya'dan sevgili Özgür Güner vasıtasıyla temin ettim. Sağolsun onca işinin arasında bir de benim taciz maillerimle uğraştı durdu eksik olmasın.Bugün sordum, şimdi döküyorlar, daha kurumamış, ha geldi ha gelecek derken fenalık getirdim adama. Ve ben hala modeli yapacak uygun zamanı ve konsantrasyonu bekliyorum. 

Memlekete ne getirmiş? Ne götürmüş? Hep tartışılmış yıllarca. Üzerine büyük umutlar beslenen kurtarıcımız mı ? Yoksa başımızı büyük bir belaya sokmuş bir vakıa mı bilmiyorum, beni de ilgilendirmiyor ama Cumhuriyet döneminde de epey bir skandala veya karalamaya konu olmuş. Yavuz-Havuz davaları vs.ler.. 

Annemin Amcası 2 sene vatan görevi yapmış kazan dairesinde. 6 ayda biterdi ciğerler kömürünü küremekten , değiştirirlerdi bizi derdi. İstasyoner zamanlarında Denizaltı Torpito Çavuşu eniştem de stajını yapmış üzerinde bir dönem. Anlayacağınız uzun bir dönemin neredeyse tüm Bahriye personeli gelip geçmiş Yavuz'dan.

Çocukken Babaannem Yavuz'un sökülüş zamanlarını ağlayarak anlatırdı. İzmit Heykel'deki evlerinden naklen seyretmişler katliamı uzun zaman. Neden bilmem çocuk yüreğim titrer hüzünlenirdim ben de. Düşünsenize gözünüzün önünde geçmişinizden gelen, tüm Milletin en büyük simgesini paralıyorlar, kazma kürek. Sonraları anlayabildim kadıncağızın niye ağladığını...

İşgal zamanlarında taretlerinin iç duvarları üzerlerindeki aksamlar gizlemek maksadıyla plakalarla kapatılmış, üzeri de bir güzel de boyanmış. Akabine unutulmuş .Söküm esnasında farketmişler.. Bakmışlar türlü türlü gıpgıcır optik aletler vs. çıkıyor sökülen duvarların altından. Karıştığı ve tanık olduğu olaylarla Tarihin kaydettiği en ilginç gemidir Yavuz kanımca.

Ufak parçalarının paketlerini açmaya kıyamadım kırılır dökülürler diye fotoğraf çekerken, kusura da bakmayın. Edindiğim model ' High- grade ' versiyonu. Metal top namluları, vardevela ve ahşap bir altlık da içeriyor. Modelin alt kısmında tesviye edilip düzeltilmesi gereken yaklaşık bir mm. lik bir kalıp fazlalığı mevcut. Kombrig'in Barbaros kalıbı değil.Ama gövde detayları da fevkalade yeterli gördüğüm kadarıyla. Sonuçta benim için fazlasıyla güzel bir maket. İnşallah ben de zevkle yaparım. Çizim fotoğraflarını yayınlamama izin veren Sayın Martin Kohring Bey'e de teşekkürlerimi sunarım. 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder